Noutăți

Activitate didactică, semestrul II, 2020-2021

 

Conform Hotărârii Senatului nr. 10 din data de 3 februarie 2021, activitatea didactică pe semestrul al II-lea al anului universitar 2020-2021 se va desfășura astfel:

1. În primele 7 săptămâni, respectiv în perioada 15 februarie – 4 aprilie 2021, activitățile didactice (cursuri, seminarii, laboratoare, proiecte) se vor desfașura on-line, pe platforma Microsoft Teams;

2. Pentru următoarele 7 săptămâni, respectiv în perioada 5 aprilie – 28 mai 2021, Facultatea de Inginerie va stabili propriul program de desfășurare a activităților didactice, care va include activități față în față, în funcție de situația epidemiologică, cu respectarea măsurilor și actelor normative aplicate pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19;

3. Pentru întocmirea proiectelor de an, a lucrărilor de licență, respectiv de disertație, la cerere, se va permite accesul studenților în spațiile universității, pe tot parcursul semestrului al II-lea, cu respectarea măsurilor și actelor normative aplicate pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.

Ziua Internațională a Automobilului

 

În fiecare an, pe data de 29 ianuarie este sărbătorită Ziua Internațională a Automobilului.

Istoria automobilului este foarte bogată și datează din secolul al XV-lea, când Leonardo da Vinci creează primele proiecte și modele pentru vehiculele de transport. De-a lungul istoriei, au fost create diferite tipuri de vehicule acționate de motoare cu abur, electrice și pe benzină, în diverse stiluri și variante constructive. Primul moment important din istoria automobilelor îl reprezintă crearea, în anul 1769, a vehiculului rutier autopropulsat, cu motor cu abur, construit de inginerul militar francez Nicolas-Joseph Cugnot, care putea transporta la bord patru persoane și era folosit de armata franceză.

Între anii 1832-1839, inventatorul scoțian Robert Anderson a lansat primul prototip de vehicul electric acționat de baterii nereîncărcabile, fiind considerat unul din inițiatorii automobilului electric.

În anul 1885, inginerul german Karl Benz (născut Karl Friedrich Michael Vaillant) a construit primul automobil alimentat de un motor cu ardere internă. Caracteristicile majore ale vehiculului cu două locuri au fost motorul compact cu un singur cilindru în patru timpi, care putea dezvolta o putere de 0,75 CP (0,55 kW), instalat orizontal în spate, cadrul tubular din oțel, diferențialul și cele trei roți cu spițe. Automobilul putea atinge amețitoarea viteză, la vremea aceea, de 16 km/h. De asemenea, vehiculul a inclus o admisie automată, o supapă de evacuare controlată, aprinderea cu bujie și răcirea prin evaporare a apei. În anul 1886, Karl Benz a solicitat brevetarea vehiculul său, iar brevetul DRP 37435 este considerat a fi certificatul de naștere al automobilului modern. Începând cu anul 2011, actul a fost inclus în patrimoniul UNESCO.

În paralel cu Karl Benz, inventatorii germani Gottlieb Daimler și Wilhelm Maybach dezvoltă primul automobil pe patru roți, cu motor în patru timpi. Lucrând independent unul de celălalt, fondatorii companiei cunoscute astăzi sub denumirea de Daimler AG, cu automobilele de succes marca Mercedes-Benz, au pus bazele tuturor autoturismelor, vehiculelor comerciale și de transport în comun.

Primul român care s-a evidențiat în tumultoasa istorie a automobilului modern a fost inginerul Dumitru Văsescu care, pe când era student la École Centrale din Paris, a construit în anul 1880, cu resurse proprii, un automobil acționat cu motor cu aburi, cu manetă de direcție și două sisteme de frânare. La sfârșitul secolului al XIX-lea, firma Gardner-Serpollet, după principiile constructive ale inginerului Dumitru Văsescu, a fabricat o serie de autocamioane cu aburi pentru transportul de marfă.

Primul vehicul construit în România a fost un microcar, proiectat de inginerul Radu Manicatide și construit la Brașov începând cu anul 1945, în uzina IAR. Tot la IAR au fost realizate 3 automobile dotate cu motoare cu 4 pistoane, capabile sa atingă viteza de 125 km/h. Motorul IAR 002 a fost realizat special pentru aceste automobile de inginerul Radu-Emil Mărdărescu, fiind construit și într-o variantă sport, pentru competiții. În anul 1958 a fost inaugurată la Câmpulung Muscel prima uzină de automobile, Uzina Mecanică Muscel, unde se construiau vehiculele IMS 58A, IMS 59, M461 și modelele ARO-240 și ARO-10. Astfel, primele vehicule românești au fost construite începând cu anul 1953, iar primele automobile începând cu 1958.

În prezent, cea mai cunoscută marcă românească de automobile este Dacia, care a început să fie construită la Pitești din anul 1968. Actuala companie Dacia România este cel mai mare producător român de automobile și a contribuit la dezvoltarea celei mai mari industrii din România în domeniul ingineriei autovehiculelor. Din nevoia de ingineri proiectanți, ingineri tehnologi și ingineri de proces, specializați în domeniul Ingineriei Autovehiculelor, Universitatea „Dunărea de Jos”, Facultatea de Inginerie, prin Departamentul Sisteme Termice și Autovehicule Rutiere (STAR) a inclus în oferta educațională, din anul 2011, programul de studii Autovehicule Rutiere, pentru a răspunde cererii pieței muncii din acest domeniu. Programul oferă competențe, abilități și deprinderi specifice de proiectare, design, fabricație, modelare și simulare, cât și informații noi și actualizate privind comportarea autovehiculelor în diverse situații de exploatare, noile tipuri și construcții de autovehicule, specifice experților care activează în industrie și în servicii. Prin misiunea asumată a programului de studii se asigură formarea inginerilor atât în proiectarea componentelor și a structurilor ce compun autovehiculele rutiere, cât și în exploatarea corectă, nepoluantă și prietenoasă cu mediul, în vederea asigurării unei dezvoltări durabile a domeniului auto.

Proiectarea, construcția și fabricarea automobilelor a reprezentat și reprezintă o continuă provocare. Calea vizionară și invențiile de pionierat ale remarcabililor Karl Benz și Gottlieb Daimler au condus către o dimensiune revoluționară a mobilității, bazată pe siguranță, confort, eficiență și funcționalitate, și au deschis noi perspective de dezvoltare și evoluție în conducerea autonomă, vehiculelor conectate inteligent și mobilității electrice.

În atenția studenților Facultății de Inginerie

 

 

La nivelul Universității „Dunărea de Jos” din Galați, s-a demarat o acțiune de chestionare a studenților cu privire la modalitatea de desfășurare a activităților didactice aferente semestrului al doilea al anului universitar 2020-2021.

Studenții vor primi un mesaj prin SMS, în care sunt rugați să își exprime opțiunea, prin completarea chestionarului disponibil pe adresa: http://tempsite.ugal.ro/sondaj/index.php/ro/sondaj. Codul de verificare solicitat în sondaj este codul primit prin SMS.

Termenul pentru completarea chestionarului este 1.02.2021.

Rezultate concursuri cadre didactice

Semestrul I, An universitar 2020 - 2021

 

S-au afișat rezultatele finale ale concursurilor de ocupare a posturilor didactice, semestrul I, an universitar 2020-2021. Acestea sunt disponibile pe site-ul Facultății de Inginerie, în secțiunea Calitate --> Concursuri cadre didactice.

Eventualele contestații se pot depune la secretariatul Facultății de Inginerie din Galați, str. Domnească nr. 111, corp AE sau prin e-mail la adresa: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..

Perioada de contestații este:  1-5 Februarie 2021.

Cercetători ai Facultății de Inginerie în The World's Top 2% of Scientists

 

Universitatea Stanford, împreună cu editura Elsevier și SciTech Strategies, au publicat The World's Top 2% al celor mai importanți oameni de știință din lume. Luând în considerare mai mulți indicatori, au fost analizate lucrările a aproximativ 7 milioane de oameni de știință din 22 domenii majore, în intervalul 1996-2019, oferind astfel o bază de date cuprinzătoare a celor mai importante articole scrise la nivel mondial.

Distinșii Prof. univ. dr. ing. Eugen Victor Cristian Rusu, membru corespondent al Academiei Române și director al Consiliului pentru Studii Universitare de Doctorat (CSUD) din cadrul Universității „Dunărea de Jos” din Galați, și Prof. univ. dr. habil. Liliana Celia Rusu se regăsesc în prestigiosul clasament The World's Top 2% of Scientists. Domnul MC Academician Prof. univ. dr. ing. Eugen Victor Cristian Rusu a fost evaluat pentru cele peste 132 de articole științifice publicate în domeniul Energiei, iar doamna Prof. univ. dr. habil. Liliana Celia Rusu pentru cele 80 de articole științifice publicate în domeniul Ingineriei Civile.

Colegii noștri, membri ai Departamentului Inginerie Mecanică din cadrul Facultății de Inginerie, sunt printre puţinii experți din lume care se ocupă cu studiul valurilor, fiind, de altfel, colaboratori tradiționali ai Centrului de Tehnologie Marină şi Inginerie Oceanică (CENTEC) din Lisabona (Portugalia).

Domnul MC Academician Prof. univ. dr. ing. Eugen Victor Cristian Rusu este primul expert din spațiul est-european care a fost invitat să colaboreze cu specialiștii Centrului de Cercetări Subacvatice din cadrul NATO, Italia. Datorită performanțelor profesionale de excepție și vizibilității internaționale, domnul MC Academician Prof. univ. dr. ing. Eugen Victor Cristian Rusu este expert-evaluator la Comisia Europeană în domeniul energiei regenerabile în mediul marin, iar doamna Prof. univ. dr. habil. Liliana Celia Rusu este membru în grupul de experți în domeniul cercetărilor marine din cadrul  Comisiei Europene.

Felicitari colegilor noștri!