Noutăți

Eveniment de multiplicare (diseminare) a rezultatelor proiectului

MAGIC - Global Digital Manufacturing Industry 4.0 Joint Curriculum and Research

 

Universitatea Politehnica din București, Centrul de Cercetare, Consulting și Asistență Tehnică în Ingineria Materialelor și Sudare (CAMIS), organizează în colaborare cu Centrul de Excelenţă Prelucrarea Polimerilor  CE-PP, Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați, Facultatea de Inginerie un eveniment de multiplicare (diseminare) a rezultatelor proiectului MAGIC - Global Digital Manufacturing Industry 4.0 Joint Curriculum and Research (nr. EY-COP-0001) finanțat de EEA Grants 2014-2021.

Evenimentul va prezenta în detaliu rezultatele educaționale ale proiectului MAGIC obținute de partenerii proiectului în domeniul Industriei 4.0 și se adresează în primul rând studenților, dar și cadrelor didactice din învățământul superior.

Acesta va avea loc în data de 14 mai 2021, în cadrul Facultății de Inginerie a Universității “Dunărea de Jos” din Galați, Corp D, Sala D12, Str. Domnească nr. 111, Galaţi, România.

Poster eveniment

 Obs. Pentru a respecta regulile impuse de pandemia de COVID-19, numărul de participanți este limitat la 15.

Mulțumim pentru înțelegere!

 

Stimați colegi, Dragi studenți, Dragi elevi,

 

Facultatea de Inginerie vă învită să participaţi la Sesiunea Naţională de Comunicări Ştiinţifice Studenţeşti "Anghel Saligny" (SNCSS "Anghel Saligny"), ediţia a XIII-a, organizată în perioada 20-21 Mai 2021. Sesiunea se va desfăşura la ONLINE, utilizând platforma Microsoft TEAMS.

SNCSS "Anghel Saligny" este un eveniment tehnico-ştiințific organizat anual de Facultatea de Inginerie pentru studenții înscrişi în programele de studii universitare de licență şi masterat. De asemenea, începând cu acest an, se reia organizarea secțiunii "Astăzi elev - Mâine student", dedicată elevilor din învățământul liceal.

Cercetarea științifică are un rol semnificativ în procesul educațional, fiind un element cheie în formarea viitorilor specialiști care trebuie să facă față provocărilor permanente de pe piața muncii. Acest eveniment reprezintă un prilej de cunoaştere a preocupărilor studenţilor din diferite centre universitare şi de schimb de idei în domeniul Ştiinţelor Tehnice.

Calendarul SNCSS "Anghel Saligny", ediția a XIII-a

01 Aprilie 2021 - 15 Mai 2021

Înregistrarea participanților

17 Mai 2021 - 18 Mai 2021

Notificarea participanților privind înregistrarea

18 Mai 2021 - 19 Mai 2021

Încărcarea prezentărilor și rezumatelor pe Microsoft TEAMS

20 Mai 2021 - 21 Mai 2021

Desfăşurarea evenimentului pe secţiuni şi evaluarea lucrărilor

 

Rezumatele lucrărilor și prezentările vor fi încărcate pe platforma Microsoft TEAMS până pe data de 19 Mai 2021 sau transmise pe pe adresa de e-mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.. Lucrările acceptate și prezentate în cadrul celei de-a XII-a ediții a Sesiunii Naţionale de Comunicări Ştiinţifice Studenţeşti "Anghel Saligny" vor fi publicate într-un volum Book of Abstracts, care va fi disponibil în format E-book și publicat pe site-ul evenimentului.

In memoriam CONSTANTIN GHEORGHIU (1939 - 2021)

 

ConstantinGheorgiu Astăzi, 7 aprilie 2021, o veste tristă a îndurerat comunitatea academică din cadrul Facultății de Inginerie, Universitatea “Dunărea de Jos” din Galați. Profesorul universitar dr. ing. Constantin GHEORGHIU, membru marcant al corpului didactic gălățean, a plecat în lumea celor drepți cu discreție și demnitate. Ingineria gălățeană a pierdut un dascăl cu vocație, un profesionist în adevăratul sens al cuvântului, un mentor subtil și dedicat, un specialist de mare valoare cu o rară capacitate de a stimula, motiva și îndruma studenții și tinerii cercetători, coleg de nădejde și un adevărat prieten.

Domnul Prof. univ. dr. ing. Constantin GHEORGHIU s-a născut la Galați pe 7 ianuarie 1939 și a urmat studiile primare, liceale și universitare la Galați. A absolvit Facultatea de Nave, iar după absolvire, a început activitatea didactică la Institutul Politehnic din Galați, catedra de Termotehnică a Facultății de Mecanică. A susținut doctoratul la Institutul Politehnic București și a obținut titlul de doctor inginer în domeniul Termotehnică și Mașini Termice în anul 1983, parcurgând apoi toate treptele carierei universitare.

Activitatea didactică și științifică și-a desfășurat-o în cadrul a două facultăți, Facultatea de Mecanică și Facultatea de Știința și Ingineria Alimentelor, unde a predat disciplinele: Termotehnică, Mașini termice, Bazele cercetării experimentale a mașinilor termice, Instalații și depozite frigorifice, Utilaje termice, Calculul și construcția motoarelor cu ardere internă, Elementele avansate de calcul și construcție a motoarelor cu ardere internă. A elaborat manuale didactice (cursuri, îndrumare de seminar și de proiectare), editate pe plan regional și național, iar ca activitate de cercetare științifică a elaborat peste 100 de articole publicate în revistele de specialitate din țară și din străinătate. De asemenea, a fost președinte sau membru al Consiliului Științific al mai multor conferințe naționale și internaționale.

Cu spiritul său creativ, cu marea sa capacitate de muncă și dăruire, a reușit să aducă o reală contribuție la dezvoltarea învățământului tehnic de la Universitatea “Dunărea de Jos” din Galați.  A organizat, împreună cu regretatul Prof. univ. dr. ing. Gheorghe Dumitru, Laboratorul de Motoare cu ardere Internă și Laboratorul Bazele Cercetării Experimentale a Mașinilor Termice. A deținut funcția de șef al Catedrei de Termotehnică și Mașini Termice, în perioada 1992-1996, director al programului de studii Exploatarea Motoarelor cu ardere internă și membru al Consiliului Facultății de Mecanică, până la retragerea din activitate în 2005.

Personalitate științifică marcantă, dăruit cu pasiune inegalabilă în formarea și modelarea gândirii inginerești a numeroaselor generații de studenți, profesorul universitar dr. ing. Constantin GHEORGHIU rămâne în memoria colegilor, colaboratorilor și absolvenților, celor care l-au respectat și prețuit, un reper de educație, cultură, discreție, pasiune și rigoare științifică.

Pentru activitatea depusă în slujba școlii gălățene, nu există suficiente cuvinte de recunoștință, de prețuire, de admirație și de respect pentru cel care a fost domnul Prof. univ. dr. ing. Constantin GHEORGHIU.

Dumnezeu să vă aibă în pază, stimate DOMNULE PROFESOR!

7 aprilie 2021, Departamentul  Sisteme Termice și  Autovehicule Rutiere

ANUNȚ - În atenţia studenţilor cu taxă

 

Plata tranşei a doua şi a treia din taxa de şcolarizare, aferentă anului universitar 2020-2021, pentru studenţii de la studii universitare de licenţă şi masterat, a fost amânată astfel:

  • Tranşa a II-a până la data de 15 mai 2021;
  • Tranşa a III-a până la data de 30 iunie 2021.

Studenţii care au întârziat achitarea tranşelor sunt scutiţi de la plata penalităţilor acumulate până în prezent.

Facultatea de Inginerie sărbătorește alături de ACR

Ziua Automobilistului Român

 

Pe data de 5 Aprilie este sărbătorită anual Ziua Automobilistului. În anul 1904, în Salonul de onoare al Hotelului Bulevard din București, un grup de personalități din mediul socio-economic, în frunte cu prințul George Valentin Bibescu, a hotărât și a semnat actul de înființare a primei asociații a automobiliștilor din România, sub denumirea Automobil Club Român (ACR). Potrivit informațiilor oficiale, imediat după înființare, clubul a fost printre primele șase din lume organizatoare a unor concursuri de automobile, reprezentând un motor al mișcării automobilistice din România. ACR se înscria, astfel, printre primele 10 cluburi auto înființate în Europa și printre primele 14 din lume, iar din septembrie 1904, a șasea țara europeană care organiza o cursă de automobile. Cunoscutul traseu București-Giurgiu-București a prilejuit atunci realizarea celei de a cincea medii orare obținute într-un concurs oficial din Europa.

ACR reprezintă un factor activ și determinant în creșterea siguranței rutiere, respectarea condițiilor de mediu și reducerea accidentelor rutiere, în concordanță cu cerințele dezvoltării mișcării automobilistice în țările Uniunii Europene. De altfel, încă din 8 decembrie 1905, Automobil Clubul Român a devenit membru al Asociației Internaționale Automobil Cluburilor Recunoscute de la Paris, devenită ulterior Federația Internațională a Automobilului (FIA).

Confirmându-și autoritatea și prestigiul de care se bucura, în anul 1914, Automobil Club Român își schimbă denumirea în Automobil Club Regal Român (ACRR), iar timp de 33 de ani, regii României au fost desemnați președinți de onoare ai ACRR. În anul 1925, ACRR s-a afiliat Consiliului Central al Turismului Internațional, cu sediul la Paris. Un an mai târziu, în 1926, Henry Manu, însoțit de N. Constantinescu, a parcurs prima cursă București - Paris și retur, pe o mașină Buick. În același an, a fost realizat înconjurul României pe un Oldsmobile, pe o distanță de 2.447 km în 50 de ore, performanță realizată de Alexandru Berlescu. Anul 1936 a adus o nouă performanță, considerată a fi cea mai mare victorie a automobilismului românesc, prin câștigarea Raliului Monte Carlo, de către Petre Cristea și Ion Zamfirescu, însoțiți de Gogu Constantinescu, pe un Ford V8.

În perioada 1910-1943, ACRR a fost singura instituție care s-a ocupat cu proiectarea și instalarea semnalizării rutiere, în conformitate cu prevederile europene, finanțat atât din fonduri proprii, cât și cu sprijinul statului român. După al doilea război mondial, modificările impuse de noile realități politice au condus la constituirea în anul 1948, a Automobil Clubul Republicii Populare Române (ACRPR), acesta fiind reorganizat în anul 1958. Momentul de vârf al restabilirii depline a prestigiului Automobil Clubului Român s-a petrecut în anul 1967, când, eforturile comitetului de inițiativă au condus la transformarea AAR în organizația neguvernamentală Automobil Clubul Român.

Anul 1985 a reprezentat un moment critic în istorie, organizația neguvernamentală Automobil Clubul Român fiind redusă la statutul unei federații (Federația Automobil Clubul Român), în subordinea fostului Consiliu Național de Educație Fizică și Sport. Însă, prin abilitatea conducerii ACR s-a reușit menținerea solidarității membrilor, a fidelității față de valorile tradiționale ale asociației.

Anul 1990 a venit cu recunoașterea de către noile autorități ale Statului Român a Automobil Clubului Român ca organizație neguvernamentală. Astfel, ACR își recuperează statutul  de parte a patrimoniul național „confiscat” în  anul 1985.

Printre activitățile importante ale ACR din istoria recentă a clubului  se pot enumera: organizarea, în premieră, în anul  2010, a simpozionului "Accidentul rutier şi implicaţiile sale socio-economice", în conformitate cu Rezoluţia ONU privind Deceniul Mondial al Siguranţei Rutiere 2011-2020, lansarea în anul 2011, a evenimentului "Decada Mondială a Siguranţei Rutiere 2011-2020" și începând cu 2014, implementarea proiectului "Carte de salvare la bord".

În Galați, clubul a început să fie prezent încă din anii 1968, odată cu înființarea sucursalei județene.  Printre membrii ACR sau susținători ai activităților asociației pot fi remarcare personalități precum Gabriel Albu, Gabriel Voicu, Bucur Bleoanca președinte onorific, Emil Retea, secretar filială în perioada 1968 - 1974, Iacob Marcu, Ionel Doru Miron și sportivii Mihai Roșca, Traian Podașcă, conducătorul echipei de carting Danubius, Marcel Ionescu și Constantin Tănase. De asemenea, cu sprijinul membrilor săi, de-a lungul anilor, la Galați s-au organizat diferite evenimente și acțiuni printre care pot fi remarcate: Etapa în Campionatul Național de Viteză pe Circuit (1987), Cupa Păcii și Prieteniei – viteza pe circuit (1987), Concursuri de amatori: Raliul Covurluiului (1975 – 1985), Etapa în Campionatul Național de Viteză pe Circuit la Karting: Galați (1980 – 1988), Etapa în Campionatul Internațional de Viteză la Karting: Cupa Păcii și Prieteniei (RP Bulgaria, RS Cehoslovaca, RD Germana, RP Polona, RP Ungara, URSS si RS Romania) – Galați (1980 – 1988), amenajarea pistei de karting din Galați (1978) și extinderea acesteia la 1000 de metri cu resurse financiare proprii ACR (1980).

Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați, Facultatea de Inginerie derulează programul de studii Autovehicule Rutiere, domeniul Ingineria Autovehiculelor. Misiunea programului de studiu este de a asigura absolvenților competențe, abilități și deprinderi specifice de proiectare, design, fabricație, modelare și simulare, cât și informații noi și actualizate privind comportarea autovehiculelor în diverse situații de exploatare, noile tipuri și construcții de autovehicule, specifice experților care activează în industrie și în servicii. Prin pregătirea lor, absolvenții programului de studii Autovehicule Rutiere contribuie la dezvoltarea activităților specifice ACR, respectiv atât a acordării asistenței tehnice de profil cât și la promovarea practicării automobilismului și a activității sportive de automobilism si de karting.

La mulți ani tuturor automobiliștilor!

Sursa de documentare: www.acr.ro