Noutăți

 

În cadrul Facultăţii de Inginerie, la inițiativa Asociației Absolvenților Facultății de Mecanică, în perioada 12- 14 Decembrie 2022 a fost organizată cea de a V-a ediţie a concursului Brad Engineering 2022, un concurs plin de ingeniozitate şi creativitate, în care echipele de studenţi şi elevi participante au confectionat, din materiale reciclabile, Brazi de Crăciun neconvenţionali.

Premii GENERALE:

Premiile oferite echipelor participante, la nivel de instituție de învățământ, au fost urmatoarele:

  • Premiul I -  Colegiul Tehnic "Paul Dimo" Galaţi;
  • Premiul II -  Colegiul Tehnic "Dimitrie Ghika" Comănești, Bacău;
  • Premiul III - Școala Gimnazială Nr. 3, Galați;
  • Premii speciale: Liceul Tehnologic "Costache Conachi", Pechea, Galați și Colegiul Național "Vasile Alecsandri", Galați.

Categoria ELEVI:

La categoria elevi, premiile acordate au fost următoarele:

  • Premiul I - Echipa nr. 13, formată din Marina Alexandru, Giulia Grecu, Mirela Grecu, Gabriela Delia Andrei, profesor coordonator Alexandra Moza;
  • Premiul II - Echipa nr. 3 - Anisia-Ioana Purcaru, prof. coordonator dr. ing. Felicia Stan;
  • Premiul III - Echipa nr. 8 - Laura Elena Stanciu, Roxana Elena Tăbuș, Tony Marcus Samuel Doroț, Matei Rareș Lupu, prof. coordonator Daniela Carmen Leca;
  • Premii speciale/mențiuni:
    • Echipa nr. 14 - Ionela Profir, Mihaela Buti, Georgiana Sălcianu, Denisa Ifrim, profesor coordonator Liliana Mirela Gurău;
    • Echipa nr. 15 - Eva Călin, Bianca Chirica, Isabela Andronache, Albert Frențescu, Andrei Durlea, Andrei Maftei, Theodor David, Mihnea Bîrliba, Andrei Pătrașcu, Bianca Costandache, profesor coordonator Cătălina Caragea;
    • Echipa nr. 22 - Elena Necula, Loredana Ioniță, Claudia Ciurea, profesori coordonatori Viorica Artenie și Mariana Lungeanu.

Categoria STUDENȚI:

La categoria studenți, premiile acordate au fost următoarele:

  • Premiul I - Echipa nr. 25 - Facultatea de Inginerie, formată din Daniela Felicia Babencu şi Ionica Negru, profesor coordonator dr. ing. Laurenția Andrei.
  • Premiul II - Echipa nr. 6 - Facultatea de Inginerie, formată din Andrei-Denis Foltozan şi Albert-Florian Moisă, profesor coordonator dr. ing. Cătălin Fetecău.
  • Premiul III - Echipa nr. 31 - Facultatea de Inginerie, prin formată din Iustina Băbușan, Valentina David şi Mirela Negoiaș, profesor coordonator șef lucrări doctor inginer Beatrice Tudor.
  • Premii speciale și mențiuni:
    • Echipa nr. 1 - Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor, formată din Nicoleta Mihaela Panait, Ștefania State, Florin Robert Andrei, Delia State, Alexandra Oprit-Maftei şi Roberta Ana-Maria Guțan, profesor coordonator conf. univ. dr. Carmen Oprit-Maftei;
    • Echipa nr. 2, ECO SENIORI - Universitatea Vârstei a Treia/ Departamentul de Formare Continuă și Transfer Tehnologic, reprezentată de Roxana-Maria Băcanu, Vasilica Micu, Mariana Diaconu şi Viorica Frunză şi profesorul coordonator conf. dr. ing. Ion Voncilă;
    • Echipa nr. 5 - Facultatea de Inginerie, formată din Răzvan-Ionuț Mihai, Bianca Nicoleta Toporaș, profesor coordonator șef lucrări doctor inginer Mariana Bușilă.

   FELICITĂRI PREMIANȚILOR!

Dezvelirea portretului comemorativ al profesorului universitar Ion Crudu, primul rector al Universităţii din Galaţi

 

Marți, 6 decembrie 2022, în cadrul Facultății de Inginerie, la inițiativa Asociației Absolvenților Facultății de Mecanică, a avut loc festivitatea de dezvelire a portretului comemorativ al domnului Prof. dr. ing. Ion Crudu, primul rector al Universității din Galați (1974 – 1981), personalitate marcantă a învățământului universitar tehnic gălățean. Cu această ocazie, profesori, studenți și colaboratori și-au exprimat recunoștința și au adus un omagiu emoționant la împlinirea a 95 de ani de la nașterea și 10 ani de la moartea distinsului Prof. dr. ing. Ion Crudu.

Domnul Prof. dr. ing. Ion Crudu a absolvit Universitatea „Gheorghe Asachi” din Iași, Facultatea de Mecanică în anul 1950 și a obținut titlul de doctor inginer, în anul 1969, la aceeași instituție de învățământ superior. În perioada 1974-1997, în calitate de profesor titular la Facultatea de Mecanică, și-a pus amprenta asupra carierelor multor cadre didactice din învățământul tehnic superior gălățean și a format zeci de generații de ingineri. A continuat până în anul 2012, ca profesor consultant, să împărtășească tinerilor doctoranzi și cercetători, din experiența vastă acumulată în cei peste 45 de ani de activitate didactică, de cercetare și de management academic în învățământul superior.

Domnul Prof. dr. ing. Ion Crudu este creatorul școlii de Tribologie din Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați. În cercetarea științifică a introdus conceptele de „tribosistem special” şi de „tribomodel”, cunoscute pe plan național și internațional. În anul 1978, a organizat, la Galați, prima conferință, „TRIBOTEHNICA-78”, dedicată cercetătorilor și experților din domeniul tribologiei, iar în anul 2003 organizează conferința internațională „ROTRIB-03”.  A coordonat, la Galați și la Iași, 31 teze de doctorat în domeniul tribologiei şi încercărilor de materiale și 7 teze de doctorat în domeniul mașini agricole. În calitate de autor sau co-autor, a elaborat peste 130 de lucrări științifice, prezentate la conferențe naționale și internaționale (Anglia, Italia, Bulgaria, Franța, Japonia, Polonia, Serbia, Elveția, Danemarca, Moldova, Rusia, Cehia, Austria, Turcia, Ungaria etc.), 19 brevete de invenție și a coordonat 40 contracte de cercetare științifică.

A fost vicepreședinte al Asociației Române de Tribologie (1978), membru al Societății de Tribologie din Germania (Gesellschaft fur Tribologie) (1981), fost redactor șef al Analelor Universității din Galați (1976), fost redactor șef al Fascicolei de Tribologie (1982), membru în Colegiul de redacție al revistei „Trenie i iznos” al Academiei Ruse (2001) și membru corespondent al Academiei de Științe Tehnice din România.

Portretul domnului Prof. dr. ing. Ion Crudu a fost realizat de pictorul Ioan Tudor, cu susținerea financiară a Asociației Absolvenților Facultății de Mecanică, și este expus în Amfiteatrul „Prof. dr. ing. Ion Crudu”, corp AN, Facultatea de Inginerie, Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați.

Sursa: www.ugal.ro

Programele „StudentInvest” și „FamilyStart”

 

Pe 15 noiembrie 2022 a fost publicată forma aplicabilă a ordonanței de urgență nr. 95 din 29 iunie 2022, privind aprobarea programelor guvernamentale „StudentInvest” și „FamilyStart”, precum și pentru modificarea art. 128 alin. (1) din Legea nr. 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului. Programele „StudentInvest” și „FamilyStart” sunt două programe de susținere națională a tinerilor și familiilor care vor cuprinde credite garantate de stat care să faciliteze dezvoltarea personală și profesională a tinerilor, continuarea studiilor, întemeierea unei familii, creșterea natalității, precum și a nivelului de trai.

Programul guvernamental „StudentInvest”


Programul guvernamental „StudentInvest” are ca obiect facilitarea accesului la finanțare care constă în garantarea unui credit în valoare de maximum 50.000 lei, în proporție de 80%, de către stat, prin Fondul Român de Contragarantare, exceptând dobânzile, comisioanele și spezele bancare, precum și în suportarea dobânzilor și a cheltuielilor adiacente creditului; dobânda aferentă programului este IRCC trimestrial plus o marjă de 4%, comisionul de analiză al băncii este de 0,2% la acordare calculat la valoarea creditului, iar comisionul de gestiune a garanției este de 0,4% anual calculat la valoarea garanției. Plafonul de garantare pentru anul 2022 este de 250 milioane lei. 

Creditul va putea fi acordat o singură dată. Sunt considerate cheltuieli eligibile taxele de studii, inclusiv licență, master, doctorat; plata cărților, rechizitelor; costul publicării cărților sau al studiilor de specialitate; taxa de participare la manifestări științifice și concursuri, precum și cheltuielile de transport pentru deplasări; achiziționarea de calculatoare, laptopuri, imprimante, aplicații informatice de specialitate; plata chiriei, în limita a maximum 300 euro/lună, la cursul Băncii Naționale a României din ziua plății; plata locurilor de cazare în căminele studențești; parte/avans din achiziția unei locuințe; cheltuieli cu transportul pentru bursele Erasmus, în baza documentelor justificative: convenție, adeverința sau alt document care atestă înscrierea în program; decontarea, pentru studenții care sunt părinți, a cheltuielilor cu creșa, grădinița, școala, programele „Școala după școală“, precum și a taxelor pentru cursuri extrașcolare: cursuri de limbi străine, cursuri sportive, robotică și programare, artă și alte cursuri de dezvoltare personală; costul serviciilor dentare și al intervențiilor chirurgicale; investigații medicale complexe recomandate de medici în cazul studenților care se confruntă cu probleme de sănătate prin stabilirea unui plafon de plată/decontare până la 10.000 de lei.

Programul guvernamental „FamilyStart”

Programul guvernamental „FamilyStart” are ca obiect facilitarea accesului la finanțare pentru tinerii cu vârsta cuprinsă între 18 ani împliniți și 45 de ani neîmpliniți, care își întemeiază o familie și/sau tineri care formează o familie și care au, împreună, salarii nete lunare de până la maximum 7.500 de lei. Facilitarea accesului la finanțare constă în garantarea unui credit în valoare de maximum 75.000 lei, în proporție de 80%, de către stat, prin Fondul Român de Contragarantare, exceptând dobânzile, comisioanele și spezele bancare, precum și în suportarea comisionului de analiză și de gestiune adiacente creditului/garanției, cât și 75% din dobânda totală (IRCC plus marja); dobânda aferentă programului este IRCC trimestrial plus o marjă de 4%, comisionul de analiză este de 0,2% la acordare calculat la valoarea creditului, iar comisionul de gestiune a garanției este de 0,4% anual calculat la valoarea garanției; plafonul de garantare pentru anul 2022 este de 250 milioane lei.

Creditul poate fi acordat o singură dată. Se consideră cheltuieli eligibile ale beneficiarului următoarele: costurile ce decurg din evenimente care conduc la obținerea statutului de soț și soție, precum cununia religioasă, cununia civilă sau ceremonia cu prilejul căsătoriei, dar nu mai mult de 20.000 lei; solicitarea plății se face în termen de maximum 90 de zile de la data la care a avut loc evenimentul; plata cheltuielilor cu spitalizarea în cazul nașterilor; plata, pentru tinerii părinți căsătoriți, a cheltuielilor cu creșa, grădinița, școala, programele „Școala după școală“, precum și a taxelor pentru cursuri extrașcolare: cursuri de limbi străine, cursuri sportive, robotica și programare, artă; avansul pentru achiziția de către tinerii căsătoriți a unor autoturisme familiale noi, numai pentru cele de 7 persoane/ locuri, precum și achiziția de autoturisme adaptate pentru persoanele cu dizabilități; plata pentru tinerii căsătoriți a cheltuielilor aferente taxelor de studii, inclusiv licență, master, doctorat, precum și a celor aferente cărților de specialitate și rechizitelor; toate formele de studiu trebuie să fie autorizate să funcționeze provizoriu sau acreditate; plata pentru tinerii căsătoriți a cheltuielilor aferente publicării cărților sau a studiilor de specialitate, inclusiv a celor editate în formate accesibile persoanelor cu dizabilități; plata taxelor de participare la manifestări științifice și concursuri, precum și a cheltuielilor de transport pentru deplasări; achiziționarea de calculatoare, laptopuri, imprimante, aplicații informatice de specialitate, inclusiv a celor având încorporate tehnologii de acces pentru persoanele cu dizabilități; plata chiriei, în limita a maximum 300 euro/lună, la cursul Băncii Naționale a României din ziua plății; parte/avans din achiziția unei locuințe; costul serviciilor dentare și al intervențiilor chirurgicale; investigații medicale complexe recomandate de medici în cazul studenților care se confruntă cu probleme de sănătate prin stabilirea unui plafon de plată/decontare până la 10.000 de lei.

Mai multe detalii în OUG nr. 95 din 29 iunie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 647 din 29 iunie 2022.

Studenții Facultății de Inginerie pot solicita de la secretariat, adeverința de student specifică programelor „StudentInvest” și „FamilyStart”.  

„Fabricația digitală a produselor” (CAM/CNC)

 

DigitalTwin, partener în proiectul DigitalHR, în colaborare cu Facultatea de Inginerie, organizează, în perioada 14-15 Decembrie 2022, cursul Fabricația digitală a produselor (CAM/CNC)Cursul se adresează persoanelor care doresc să avanseze profesional, prin formarea competențelor de dezvoltare digitală a produselor, folosind cele mai moderne metode și aplicații software.
 
Programul va cuprinde atât noțiuni teoretice, cât și aplicații practice. Cursanții vor parcurge lecțiile online realizate sub forma de tutoriale video și vor rezolva individual exercițiile propuse. Cei care parcurg minim 80% din noțiunile teoretice și finalizează aplicațiile practice vor participa la unul din workshop-urile organizate cu instructor certificat. Cursul își propune utilizarea Siemens NX, o soluție integrată puternică și flexibilă, care ajută la crearea de produse mai bune, mai rapid și mai eficient. NX oferă următoarea generație de soluții de proiectare, simulare și producție care permit companiilor să realizeze valoarea geamănului digital. Pe perioada cursului se va primi gratuit o licență de evaluare Siemens NX. Cursul va cuprinde următoarele:
  • Introducere în fabricația digitală
  • Prelucrarea reperelor prismatice
  • Programarea mașinilor CNC în 3 axe
  • Programe CNC pentru găurire
  • Programarea mașinilor CNC în 5 axe
  • Programarea strungurilor
  • Programarea roboților industriali
 
Despre curs:
Nivel: începători
Limba: română
Număr maxim participanți: 10
Diplomă de participare: da
Testare: da
 
Certificare:
Această certificare oferă o acreditare recunoscută în industrie, care demonstrează competențele de proiectare CAM și permite participanțilro distingerea în cadrul comunității de ingineri. După testare participanții vor primi o diplomă care va atesta competențele digitale obținute.
 

Mai multe detalii pe: https://digitalhr.ro/

Wokshop Galati2 Digital HR 8 9 Martie Page 1 Brosura_DigitalHR_CAM_Galati_2.jpg

 

 

PATRIOTFEST 2022. INOVEZ PENTRU ROMÂNIA!

 

Vă invităm să participați la ediția 2022 a concursului de inovare PatriotFest. PatriotFest este o inițiativă demarată de MApNMAISRISTSSPP și Asociația NSC pentru a identifica talentul inovator și a-l atrage în proiecte de interes pentru apărarea și securitatea națională. Categoriile principale de concurs ale ediției curente sunt Sisteme autonome și Inteligență artificială. Așadar inovatorii români, persoane fizice sau juridice, care pot demonstra prototipuri funcționale de sisteme autonome (de orice fel terestre/aeriene/navale) sau de inteligență artificială (în orice domeniu) sunt invitați să se înscrie în concurs până la data de 30 noiembrie 2022.

Informații despre concurs se găsesc la www.patriotfest.ro, iar înscrierea în concurs presupune transmiterea unor informații preliminare despre proiectul inovator conform fișei de înscriere www.patriotfest.ro/inregistrare-2022.

Participanții la concurs vor avea oportunitatea de a-și prezenta proiectul în fața unui juriu constituit din experți cu competență în domeniul de specialitate al prototipului demonstrat. Premianții PatriotFest vor beneficia de:

- Acces la Comunitatea PatriotFest care favorizează conectarea cu inovatori din domenii complementare, precum și dezvoltarea colaborării dintre mediul privat și cel instituțional;

- Acces la informații directe despre oportunități de finanțare a proiectelor;

- Potențiale oportunități de promovare mediatică, respectiv de carieră profesională.

Cerințe minime:

- Concurenții vor trebui să dețină un prototip funcțional;

- Nu pot participa la concurs angajații MApN, MAI, SRI, STS, SPP și nici angajații / membrii NSC;

- Prototipurile trebuie să fie originale, concurenții având obligația de a preciza acest fapt în formularul de înscriere, având toată responsabilitatea juridică în cazul încălcării dreptului de proprietate intelectuală.

Mențiune: Prototipul funcțional trebuie să respecte următoarele condiții:

- Trebuie să fie cât mai apropiat posibil de versiunea care ar urma să intre în producție;

- Trebuie să fie funcțional pentru a fi testat.

Calendar concurs:

- 30 Noiembrie 2022: Termenul limită pentru înscrierea în concurs;

- 8-9 Decembrie 2022: Prezentarea în fața juriului a proiectelor selectate pentru faza finală;

- 18 Ianuarie 2023: Gala PatriotFest.

Locație:

Înscrierea este online, iar jurizarea și Gala PatriotFest se vor desfășura în București. 

Detalii suplimentare la: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..

Mult succes!