Noutăți

Burse sociale în semestrul I, an universitar 2023-2024

 

Dosarele se depun la secretariatul Facultății de Inginerie până la data de 17.11.2023 (Luni - Joi, între orele 11:00 – 14:30, Vineri între orele 11:00 – 13:30).

Salariul minim net pe economie care se ia în calcul, pentru stabilirea venitului minim net pe membru de familie, în vederea acordării burselor sociale pentru semestrul I al anului universitar 2023-2024 este de 1898 lei/lună.

Perioada care se ia în calcul o reprezintă ultimele 12 luni anterioare cererii, adică OCTOMBRIE 2022 – SEPTEMBRIE 2023.

Determinarea venitului lunar mediu net al familiei studentului se realizează până la împlinirea vârstei de 26 de ani. La stabilirea venitului mediu net lunar pe membru de familie se iau în calcul toate veniturile nete cu caracter permanent realizate de membrii familiei, supuse impozitului pe venit.

Pentru studenții cu vârsta între 26 și 35 de ani, venitul lunar mediu net se va calcula ținând cont doar de veniturile personale ale acestora și ale persoanelor pe care le au în grijă, precum copii, soție etc., în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

Acte necesare pentru obținerea unei burse sociale:

  • Anexa 1, 2, 3 după caz. Pentru verificarea respectării criteriilor de acordare a bursei este necesar acordul olograf al studentului/studentei și al membrilor familiei după caz;
  • Adeverință de venit pentru părinți și student (în cazul în care acesta lucrează) sau cupoane de pensie /adeverință eliberată la Casa de Pensii în cazul părinților pensionari, pentru 12 luni (octombrie 2022 – septembrie 2023);
  • Adeverință de șomaj și/sau ajutor social (unde este cazul);
  • Adeverință emisă de Primărie privind acordarea Ajutorului social (Legea 67/1995)
  • Adeverință de alocație de plasament în conformitate cu Legea nr. 272/2004, republicată (unde este cazul);
  • Adeverință de venituri obținute din concedii medicale pentru sarcină sau lehuzie sau indemnizație pentru incapacitate temporară de muncă (unde este cazul);
  • Anchetă socială este obligatorie în cazul în care nimeni din familia studentului, incluzându-l și pe acesta, nu realizează venituri sau cel puțin unul din părinți lucrează sau domiciliază în străinătate.
  • Declarație pe proprie răspundere, dată de părinții care nu obțin nici un fel de venit, în fața unui notar sau la primăria localității în care își au domiciliul (se specifică perioada luată în calcul: OCTOMBRIE 2022 – SEPTEMBRIE 2023);
  • Adeverință de la primărie din care să rezulte veniturile realizate din cultivarea pământului pentru 12 luni (octombrie 2022 – septembrie 2023), pentru fiecare membru al familiei, inclusiv studentul sau că nu dețin pământ și nici firmă;
  • adeverințe de venit de la ANAF pe 2022 și 2023 pentru părinți și studenți (titular și frați) (se vor obține de către instituția de învățământ superior);
  • pentru veniturile obținute de membrii familiei în calitate de PFA, se vor depune documente cu veniturile NETE pe lunile octombrie 2022 - septembrie 2023 (adeverințe eliberate de un contabil autorizat, declarație pe propria răspundere la Notariat sau precizare explicită în ancheta socială);
  • dovada înregistrării la organele de poliție din raza domiciliului studentului, a cererii privind identificarea noului domiciliu al unuia din părinți, în cazul în care acesta a părăsit reședința comună, în vederea obligării acestuia la plata pensiei de întreținere (dacă este cazul);
  • Adeverință de elev/student pentru membrii familiei care urmează o formă de învățământ (unde este cazul);
  • Certificate de naștere pentru frații preșcolari (unde este cazul);
  • Copie a hotărârii judecătorești, în cazul în care părinții sunt divorțați, însoțită de adeverință/cupon privind cuantumul pensiei alimentare, pentru student și frații acestuia (unde este cazul);
  • copie după certificatul de deces al părintelui/părinților (unde este cazul);

Adeverințele de venit nu trebuie să prezinte ștersături, trebuie să fie semnate și ștampilate.

Sintagma „familie monoparentală” desemnează familia formată din persoana singură și copilul/copiii aflat/aflați în întreținere, în vârstă de până la 18 ani sau de până la 26 de ani pentru cei care urmează o formă de învățământ — cursuri de zi, organizată potrivit legii, și care locuiesc și gospodăresc împreună.

Prin „persoană singură din familia monoparentală” se înțelege persoana care se află în una dintre următoarele situații:

  1. este necăsătorită;
  2. este văduvă;
  3. este divorțată;
  4. al/a cărei/cărui soț/soție este declarat/declarată dispărut/dispărută prin hotărâre judecătorească;
  5. al/a cărei/cărui soț/soție se află în una dintre situațiile prevăzute la 178 lit. c) sau d) din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  6. al/a cărei/cărui soț/soție este arestat/arestată preventiv pe o perioadă mai mare de 30 de zile sau execută o pedeapsă privativă de libertate și nu participă la întreținerea copiilor;
  7. a fost numită tutore sau i s-au încredințat ori dat în plasament unul sau mai mulți copii și se află în una dintre situațiile prevăzute la a)—e).

Se asimilează termenului „familie” și persoana/persoanele care se ocupă de întreținerea copilului pe perioada absenței părinților sau tutorelui, conform art. 104 din Legea nr. 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și care locuiește/locuiesc împreună cu copiii aflați în întreținerea sa/lor.

Potrivit ordinului 6464/2023, bursele de ajutor social se acordă, conform următoarelor priorități și criterii:

a) studenților orfani de unul sau ambii părinți, studenții care provin din familii monoparentale sau studenții proveniți din centre de plasament și care nu realizează venituri peste plafonul pentru acordarea bursei sociale. În cazul absenței părinților sau tutorelui se iau în calcul veniturile persoanei/persoanelor care se ocupă de întreținerea studentului/studentei;

b) studenților bolnavi de tuberculoză, care se află în evidența unităților medicale — pe perioada tratamentului tuberculostatic, diabet insulino-necesitant, boli maligne, sindroame de malabsorbție severe, boală cronică de rinichi în program de dializă, astm bronșic persistent moderat sau sever, epilepsie grand mal, cardiopatii congenitale, hepatită cronică cu fibroză avansată (stadiu F3 sau F4), glaucom, miopie gravă, boli imunologice autoimune forme severe, boli rare, tulburări din spectrul autist, boli hematologice severe care necesită tratament continuu sau spitalizări frecvente, surditate bilaterală, fibroză chistică, cei infectați cu virusul HIV sau bolnavi de SIDA, cei cu handicap locomotor și încadrați într-un grad de invaliditate, fără a se lua în considerare nivelul venitului mediu pe membru de familie;

c) studenților a căror familie nu a realizat în cele 12 luni (octombrie 2022 – septembrie 2023) un venit lunar net mediu pe membru de familie mai mare decât salariul de bază minim net pe economie (1.898 lei).

În vederea acordării burselor sociale, studenții trebuie să depună următoarele documente justificative pe baza cărora se realizează încadrarea în unul dintre tipurile de burse dintre tipurile de burse oferite:

  1. cererea solicitantului (Anexa 1), însoțită de o declarație pe propria răspundere privind veniturile nete, cu caracter permanent, obținute pe ultimele 12 luni anterioare cererii (octombrie 2022 – septembrie 2023), realizate de membrii familiei, supuse impozitului pe venit (Anexa 1) și acordul studentului și membrilor familiei acestuia privind prelucrarea datelor cu caracter personal pentru verificarea respectării criteriilor de acordare a burselor (Anexa 2);
  2. pentru situații în care există suspiciuni rezonabile, comisia de evaluare a cererii pentru acordarea unei burse sociale poate solicita studentului să prezinte raportul de anchetă socială, realizat cu respectarea prevederilor legale, din care să reiasă situația exactă a familiei acestuia. Ancheta socială este obligatorie în cazul în care nimeni din familia studentului, incluzându-l și pe acesta, nu realizează venituri sau cel puțin un părinte al studentului care lucrează sau domiciliază în străinătate;
  3. copii după certificatul/certificatele de deces, în cazul în care studentul este orfan de un părinte sau de ambii, de pe acte de stare civilă/decizia instanței de menținere a stării de arest/raportul de anchetă socială în cazul părinților dispăruți, dacă este cazul;
  4. cerere (Anexa 3) și certificat de la un medic de specialitate, altul decât medicul de familie, în care să se prezinte evoluția și tabloul clinic al problemei medicale de care suferă studentul și care se încadrează în prevederile art. 10 alin 9, lit. b.

Bursa de ajutor social ocazional pentru îmbrăcăminte și încălțăminte se poate acorda, la cerere (Anexa 1), în cuantum lunar al unei burse de ajutor social, semestrial, studenților cu unul sau ambii părinți decedați, studenților care provin din familii monoparentale, studenților proveniți din centrele de plasament sau studenților defavorizați din punct de vedere socioeconomic, a căror familie nu a realizat în cele 12 luni (octombrie 2022 – septembrie 2023) un venit net mediu pe membru de familie mai mare de 50% din salariul minim net la nivel național.

Studenții care solicită această categorie de bursă atașează la dosarul de bursă de ajutor social o cerere separată, analiza dosarului realizându-se o singură dată.

ANEXE / CERERI 👇👇👇:

Anexa 1 - CERERE pentru acordarea bursei sociale / bursei de ajutor social ocazional pentru îmbrăcăminte/maternitate/deces

Anexa 2 - Acord student/Membru de familie privind prelucrarea datelor cu caracter personal

Anexa 3 - CERERE pentru evaluarea dosarului pentru bursa de ajutor social pe criterii medicale

„Oportunități de angajare în Spațiul Economic European”

Seminar de informare INFO-EURES 

 

Facultatea de Inginerie, în colaborare cu Agenția Județeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Galați (AJOFM Galați) - Compartiment EURES și Centrul EUROPE DIRECT Galați din cadrul Consiliului Județean Galați, organizează seminarul de informare INFO-EURES intitulat „Oportunități de angajare în Spațiul Economic European (SEE)”. Seminarul este dedicat studenților și/sau absolvenților care doresc să-și îmbunătățească cunoștințele privind importanţa integrării pe piaţa muncii și oportunităţile oferite tinerilor la nivel naţional și internațional, în vederea ocupării unui loc de muncă.

Evenimentul va fi susținut de un consilier EURES din cadrul AJOFM Galați și un reprezentant al Centrului EUROPE DIRECT și vor oferi studenților informaţii de bază privind Reţeaua EURES şi Portalul EURES (baza de date cu locurile de muncă vacante în spaţiul european), informații despre modalitățile de identificare a unor locuri de muncă în SEE, asistenţă la redactarea cererilor de locuri de muncă și a CV-urilor precum și la încărcarea acestora pe portalul EURES, informaţii de bază referitoare la condiţiile de viaţă și de muncă, din ţarile SEE, informaţii cu privire la oportunităţile de recrutare, inclusiv informaţii și asistenţă la formularea fișei postului pentru locurile de muncă vacante.

Evenimentul se va desfășura Joi, 2 Noiembrie 2023, ora 13:30, în corpul B al Facultății de Inginerie, sala B26.

Vă așteptăm!

 

În atenţia studenţilor care doresc decontarea abonamentelor de transport

 

Modul de decontare a abonamentelor lunare la transportul public local în conformitate cu art. 128, alin. (3) din Legea învăţământului superior nr. 199/ 2023 reglementează faptul că: studenţii înmatriculaţi la forma de învăţământ cu frecvenţă în instituţiile de învăţământ superior acreditate beneficiază de tarif redus cu 90% pe mijloacele de transport local în comun, transportul intern auto, cu metroul, precum şi pentru transportul intern feroviar la toate categoriile de trenuri, clasa a II-a şi naval, pe tot parcursul anului calendaristic, până la împlinirea vârstei de 30 de ani. Studenţii cu unul sau ambii părinţi decedaţi, precum şi studenţii proveniţi din centre de plasament sau care au fost în plasament la familia extinsă, substitutivă sau la asistent maternal, potrivit prevederilor art. 64 alin. (1) din Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, beneficiază de gratuitate pentru aceste categorii de transport. Normele metodologice privind transportul cu metroul şi trenul sunt adoptate prin hotărâre a Guvernului.”

Eliberarea titlurilor de transport cu reducere 90% şi gratuite pentru studenţi se efectuează în baza legitimaţiei de student pentru reducere la transport vizată pentru anul universitar în curs şi a unui act de identitate, respectiv carte de identitate sau paşaport, pe tot parcursul anului universitar, cu excepţia studenţilor din anii terminali unde instituţia de învăţământ va scrie «an terminal» în dreptul anului universitar unde s-a aplicat viza de valabilitate.

Studenţii beneficiază lunar de un singur abonament cu reducere de 90% sau gratuit, după caz.

Studenţii care doresc decontarea abonamentelor de transport local în comun puse la dispoziţie de către TRANSURB, trebuie să parcurgă următoarele etape:

a. Procurarea de la chioşcurile TRANSURB a abonamentelor lunare NOMINALE de transport local în comun eliberate pe baza legitimaţiei de transport studenţi, cu valoarea de 90% din preţul întreg.

b. Depunerea la secretariatul facultăţii unde urmează cursurile a următoarelor documente:

  • cererea completată şi semnată de student (Anexa 1a);
  • copia carnetului de student vizat pentru anul universitar în curs;
  • copia actului de identitate (CI);
  • bonul fiscal de achiziţionare al abonamentului lunar în original (seria cardului de pe bonul fiscal trebuie să fie aceeaşi cu seria de pe cardul de transport);
  • abonamentul trebuie să aibă prima zi de valabilitate în luna anterioară depunerii documentelor;
  • copia cardului nominal de transport (să fie lizibile numele şi seria cardului);
  • extrasul de cont (titular studentul) - se aduce o singură dată, la prima decontare, sau atunci când numărul de cont/banca se modifică.

 

Studenții care doresc decontarea biletelor de transport interurban auto şi transport naval, trebuie să aibă în vedere următoarele:

a. 

- cererea completată şi semnată de student (Anexa 1b);

- studenții beneficiază lunar de decontarea a maximum 8 bilete sau de un singur abonament cu reducere de 90% sau gratuit, după caz.
- biletele depuse pentru decontare trebuie să fie din luna anterioară datei în care se solicită decontarea;
- biletele depuse pentru decontare trebuie să cuprindă în mod vizibil: denumirea (sigla) firmei de transport, ştampila firmei de transport, data efectuării călătoriei, ruta de deplasare, nr. bon şi valoarea biletului de călătorie (nu se vor primi bilete pe care unul sau mai multe din aceste elemente lipsesc; toate datele trebuie să apară pe fața biletultui). Biletele depuse pentru decontare care au serii consecutive sau apropiate (care pot fi din același rnijloc de transport) se vor anula.
- la abonament trebuie anexată chitanța/bonul fiscal cu care s-a plătit;
- ruta trebuie să coincidă cu adresa de domiciliu din cartea de identitate a studentului;
- dacă pe ruta de deplasare de la Facultate până la localitatea de domiciliu existã rută directă feroviară, ne se decontează biletele sau abonamentul pentru mijlocul de transport auto. 

b. Pe toate copiile depuse studentul va scrie conform cu originalul şi va semna.

c. Abonamentele se cumpără şi se decontează lunar.

d. Documentele se depun la secretariatul facultăţii în perioada 1-7 ale lunii.

Secretariatele facultăţilor vor trimite prin registratura universităţii, până la data de 15 a lunii, către Serviciul financiar, tabelul centralizator ștampilat pentru decontarea cheltuielilor de transport studenţi, semnat de secretar șef și decan, la care se anexează cererile studenților verificate, aprobate, însoţite de documentele justificative şi conformate cu originalul. 

În cazul în care un student își pierde calitatea de student (exmatriculare, retragere, absolvire, împlinirea vârstei de 30 ani), secretariatul facultății va trece pe cererea studentului data până la care se decontează abonamentul/biletul în luna respectivă.

Serviciul financiar verifică concordanţa informaţiilor din tabelul fiecărei facultăţi, completează coloanele 6-9 din tabel, întocmeşte statele şi celelalte proceduri de plată.

Virarea sumelor în conturile studenţilor se efectuează până în ultima zi a lunii inclusiv.

Alegeri studenți în Consiliul Facultății și Senatul Universității 

 

În perioada 30.10.2023 - 09.11.2023 se vor desfășura alegerile pentru desemnarea studenţilor în Consiliul Facultăţii de Inginerie (CFI) şi Senatul Universității „Dunărea de Jos” din Galați (SUDJG). Reprezentanţii studenţilor sunt aleşi pentru consiliul facultăţii şi pentru senat de către toţi studenţii din facultate, conform normelor de reprezentare (6 studenți în CFI și 2 studenți în SUDJG). Candidaturile se pot depune la Secretariatul Facultății de Inginerie, str. Domnească nr. 111. 

Calendarul alegerilor este următorul:

30 Octombrie - 03 Noiembrie 2023 (ora 10:00) - Depunerea candidaturilor

07 Noiembrie 2023, orele 10:00-16:00 - Alegeri tur I

09 Noiembrie 2023, orele 10:00-16:00 - Alegeri tur II (daca este cazul)

  • Cerere de candidatură pentru calitatea de membru în Consiliul Facultății de Inginerie
PDF file icon
  • Cerere de candidatură pentru calitatea de membru în Senatul Universității „Dunărea de Jos” din Galați
PDF file icon

 

Alegerile se vor organiza în Campusul Științei, corpul B al Facultății de Inginerie, parter, sala B05

Comisia Electorală a Studenților de la nivelul Facultății de Inginerie

Selecția studenților pentru mobilități Erasmus+

Semestrul al II-lea, an univ. 2023-2024

 

În perioada 16 22 octombrie 2023 au loc înscrierile în selecția studenților pentru mobilități Erasmus+ în semestrul al Ii-lea, an universitar 2023-2024.

Toate documentele referitoare la selecție (calendar, criteriile de eligibilitate, procedura de înscriere și de selecție etc.) sunt disponibile pe https://www.ugal.ro/relatii-internationale/biroul-erasmus/programul-erasmus-2/selectia-studentilor

Pentru informatii suplimentare contactati Biroul Erasmus din cadrul Universității "Dunărea de Jos" din Galați.

Facebook: erasmusudjg

Instagram: erasmus_udjg

EmailThis email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

  • Old site