Noutăți

Anunț burse, an universitar 2024-2025

 (conform Calendar burse)

În perioada 07.11.2024 – 08.11.2024, studenții Facultății de Inginerie pot depune fizic la Secretariatul facultății, dosare pentru următoarele tipuri de burse:

 

Burse de performanță pentru activitatea de cercetare științifică, inovaţie şi brevete (Anexa 1)

Dosarul cuprinde următoarele documente: scrisoare de intenție, scrisoare de recomandare, CV, documente care să ateste implicarea acestora în activități de cercetare științifică în anul universitar anterior. Studenții care doresc să aplice trebuie să fie integraliști, cu media generală a anilor de studii minimum 8,50 (studenții anului I de la programele de masterat trebuie să aibă media de admitere minimum 9,00). Pentru a putea beneficia de o astfel de bursă, punctajul obținut în urma verificării documentelor care dovedesc implicarea în activitatea de cercetare științifică, inovaţie şi brevete trebuie să fie minimum 20 puncte.

 

Burse speciale pentru performanțe cultural-artistice și organizatorice deosebite

(câte una pe facultate) pentru studenții de la programele de licență, anii II, III, IV de studiu, sau de la programele de masterat, anii I și II, pe baza punctajului cel mai mare obținut de candidat conform grilei de punctaj utilizată la acordarea acestor burse (Anexa 3.a). Studenții care doresc să aplice pentru acest tip de bursă trebuie să fie integraliști, cu media generală a anilor de studii minimum 8,00 (studenții anului I de la programele de masterat trebuie să aibă media de admitere minimum 8,00).
Studenții care doresc să aplice pentru acest tip de bursă trebuie să depună, la secretariatul facultății, un dosar care să cuprindă următoarele documente: scrisoare de intenție, scrisoare de recomandare, CV, copii ale documentelor care să ateste implicarea acestora în activități cultural-artistice și organizatorice în anul universitar anterior, alte documente (copie diplomă, recomandări din partea organizațiilor studențești, adeverințe etc.). Pentru a putea beneficia de o astfel de bursă, punctajul obținut în urma verificării documentelor care dovedesc implicarea în activități cultural-artistice și organizatorice trebuie să fie minimum 20 puncte.

 

Burse speciale pentru activități extracurriculare și de voluntariat

(câte una pe facultate) pentru studenții de la programele de licență, anii II, III, IV de studiu sau de la programele de masterat, anii I și II, pe baza punctajului cel mai mare obținut de candidat conform grilei de punctaj utilizată la acordarea acestor burse (Anexa 3.b). Studenții care doresc să aplice pentru acest tip de bursă trebuie să fie integraliști, cu media generală a anilor de studii minimum 8,00 (studenții anului I de la programele de masterat trebuie să aibă media de admitere minimum 8,00). Studenții care doresc să aplice pentru aceste burse trebuie să depună, la secretariatul facultății, un dosar care să cuprindă următoarele documente: scrisoare de intenție, scrisoare de recomandare, CV și trebuie să dovedească pe bază de documente emise, eliberate sau încheiate cu Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați, aflate în perioada de valabilitate, că au desfășurat activități în interesul universității.
Pentru a putea beneficia de o astfel de bursă, punctajul obținut în urma verificării documentelor care dovedesc implicarea în activități extracurriculare și de voluntariat trebuie să fie minimum 20 puncte.
La momentul acordării bursei speciale pentru implicarea în activități extracurriculare și de voluntariat din cadrul Universității „Dunărea de Jos” din Galați, studenții au obligația de a completa o declarație pe proprie răspundere că nu se află în situație de incompatibilitate, în sensul că se află în relații de soți, afini și rude până la gradul al III-lea inclusiv, cu persoane cu poziție de conducere, control, autoritate sau evaluare instituțională, precum și cu persoane cu funcții de execuție, care își desfășoară activitatea în structura organizatorică la care au fost repartizați.

 

Burse de performanță sportivă

(una pe facultate) se pot acorda studenților care au obținut performanțe sportive deosebite, prin concurs, pentru un an universitar, pentru studenții de la programele de licență, anii II, III, IV de studiu sau de la programele de masterat, anii I și II.
Bursa se acordă pe baza punctajului cel mai mare, obținut de candidat conform grilei de punctaj utilizată la acordarea acestor burse (Anexa 4). Studenții trebuie să fie integraliști, cu media generală a anilor de studii minimum 8,00 (studenții anului I de la programele de masterat trebuie să aibă media de admitere minimum 8,00). Studenții care doresc să aplice pentru aceste burse trebuie să depună, la secretariatul facultății, un dosar care să cuprindă următoarele documente: scrisoare de intenție, scrisoare de recomandare, CV, copii ale documentelor care să ateste implicarea acestora în activități sportive în anul universitar anterior, alte documente. Pentru a putea beneficia de o astfel de bursă, punctajul obținut în urma verificării documentelor justificative trebuie să fie minimum 25 puncte.

 

Burse speciale din veniturile proprii - art.11 (4)

(la propunerea rectorului sau a Consiliilor facultăților) studenților care se încadrează în cel puțin unul dintre următoarele cazuri: au obținut performanțe științifice, cultural-artistice deosebite, performanțe sportive deosebite sau pentru implicarea în activități extracurriculare și de voluntariat, conform grilei din Anexa 5. Studenții care doresc să aplice pentru aceste burse trebuie să depună, la secretariatul facultății, un dosar care să cuprindă următoarele documente: scrisoare de intenție, scrisoare de recomandare, CV și trebuie să dovedească, pe bază de documente emise, eliberate sau încheiate cu Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați, aflate în perioada de valabilitate, că au desfășurat activități prevăzute în grila de evaluare. Pentru a putea beneficia de o astfel de bursă, punctajul obținut în urma verificării documentelor care dovedesc implicarea în activitățile menționate trebuie să fie minimum 40 puncte.

 

Detalii suplimentare se găsesc în Metodologia de acordare a burselor și a altor forme de sprijin financiar pentru studenții din Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați, învățământ cu frecvență, 2024-2025: https://www.ugal.ro/studenti/burse/metodologie-de-acordare-a-burselor

 

 

În atenţia studenţilor care doresc decontarea abonamentelor de transport

 

Modul de decontare a abonamentelor lunare la transportul public local în conformitate cu art. 128, alin. (3) din Legea învăţământului superior nr. 199/ 2023 reglementează faptul că: studenţii înmatriculaţi la forma de învăţământ cu frecvenţă în instituţiile de învăţământ superior acreditate beneficiază de tarif redus cu 90% pe mijloacele de transport local în comun, transportul intern auto, cu metroul, precum şi pentru transportul intern feroviar la toate categoriile de trenuri, clasa a II-a şi naval, pe tot parcursul anului calendaristic, până la împlinirea vârstei de 30 de ani. Studenţii cu unul sau ambii părinţi decedaţi, precum şi studenţii proveniţi din centre de plasament sau care au fost în plasament la familia extinsă, substitutivă sau la asistent maternal, potrivit prevederilor art. 64 alin. (1) din Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, beneficiază de gratuitate pentru aceste categorii de transport. Normele metodologice privind transportul cu metroul şi trenul sunt adoptate prin hotărâre a Guvernului.”

Eliberarea titlurilor de transport cu reducere 90% şi gratuite pentru studenţi se efectuează în baza legitimaţiei de student pentru reducere la transport vizată pentru anul universitar în curs şi a unui act de identitate, respectiv carte de identitate sau paşaport, pe tot parcursul anului universitar, cu excepţia studenţilor din anii terminali unde instituţia de învăţământ va scrie «an terminal» în dreptul anului universitar unde s-a aplicat viza de valabilitate.

Studenţii beneficiază lunar de un singur abonament cu reducere de 90% sau gratuit, după caz.

Studenţii care doresc decontarea abonamentelor de transport local în comun puse la dispoziţie de către TRANSURB, trebuie să parcurgă următoarele etape:

a. Procurarea de la chioşcurile TRANSURB a abonamentelor lunare NOMINALE de transport local în comun eliberate pe baza legitimaţiei de transport studenţi, cu valoarea de 90% din preţul întreg.

b. Depunerea la secretariatul facultăţii unde urmează cursurile a următoarelor documente:

  • cererea completată şi semnată de student (Anexa 1a);
  • copia carnetului de student vizat pentru anul universitar în curs;
  • copia actului de identitate (CI);
  • bonul fiscal de achiziţionare al abonamentului lunar în original (seria cardului de pe bonul fiscal trebuie să fie aceeaşi cu seria de pe cardul de transport);
  • abonamentul trebuie să aibă prima zi de valabilitate în luna anterioară depunerii documentelor;
  • copia cardului nominal de transport (să fie lizibile numele şi seria cardului);
  • extrasul de cont (titular studentul) - se aduce o singură dată, la prima decontare, sau atunci când numărul de cont/banca se modifică.

 

Studenții care doresc decontarea biletelor de transport interurban auto şi transport naval, trebuie să aibă în vedere următoarele:

a. 

- cererea completată şi semnată de student (Anexa 1b);

- studenții beneficiază lunar de decontarea a maximum 8 bilete sau de un singur abonament cu reducere de 90% sau gratuit, după caz.
- biletele depuse pentru decontare trebuie să fie din luna anterioară datei în care se solicită decontarea;
- biletele depuse pentru decontare trebuie să cuprindă în mod vizibil: denumirea (sigla) firmei de transport, ştampila firmei de transport, data efectuării călătoriei, ruta de deplasare, nr. bon şi valoarea biletului de călătorie (nu se vor primi bilete pe care unul sau mai multe din aceste elemente lipsesc; toate datele trebuie să apară pe fața biletultui). Biletele depuse pentru decontare care au serii consecutive sau apropiate (care pot fi din același rnijloc de transport) se vor anula.
- la abonament trebuie anexată chitanța/bonul fiscal cu care s-a plătit;
- ruta trebuie să coincidă cu adresa de domiciliu din cartea de identitate a studentului;
- dacă pe ruta de deplasare de la Facultate până la localitatea de domiciliu existã rută directă feroviară, ne se decontează biletele sau abonamentul pentru mijlocul de transport auto. 

b. Pe toate copiile depuse studentul va scrie conform cu originalul şi va semna.

c. Abonamentele se cumpără şi se decontează lunar.

d. Documentele se depun la secretariatul facultăţii în perioada 1-7 ale lunii.

Secretariatele facultăţilor vor trimite prin registratura universităţii, până la data de 15 a lunii, către Serviciul financiar, tabelul centralizator ștampilat pentru decontarea cheltuielilor de transport studenţi, semnat de secretar șef și decan, la care se anexează cererile studenților verificate, aprobate, însoţite de documentele justificative şi conformate cu originalul. 

În cazul în care un student își pierde calitatea de student (exmatriculare, retragere, absolvire, împlinirea vârstei de 30 ani), secretariatul facultății va trece pe cererea studentului data până la care se decontează abonamentul/biletul în luna respectivă.

Serviciul financiar verifică concordanţa informaţiilor din tabelul fiecărei facultăţi, completează coloanele 6-9 din tabel, întocmeşte statele şi celelalte proceduri de plată.

Virarea sumelor în conturile studenţilor se efectuează până în ultima zi a lunii inclusiv.

Dialoguri științifice și culturale - Constructal Law applied to proof Maximum Work Principle used by Plasticity and Flow Theory of Continuum Media. Consequences on Convexity and Normal Rule of Bulking Plasticity & Surface Friction Potential together with Estimation of Real Thermo-Mechanical Power during Materials Flows - Assoc. Prof. Habil. Dr. Adinel GAVRUS

 

Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați organizează miercuri, 30 octombrie 2024, ora 12:00, la Facultatea de Inginerie din Galați, corp D, sala D12, în cadrul seriei de conferințe „Dialoguri științifice și culturale”, evenimentul “Constructal Law applied to proof Maximum Work Principle used by Plasticity and Flow Theory of Continuum Media. Consequences on Convexity and Normal Rule of Bulking Plasticity & Surface Friction Potential together with Estimation of Real Thermo-Mechanical Power during Materials Flows”, susținut de Assoc. Prof. Habil. Dr. Adinel GAVRUS - National Institut of Applied Sciences - INSA Rennes/Groupe INSA - France. Moderatori: Prof. dr. ing. habil. Viorel PĂUNOIU; Prof. dr. ing. Cătălin FETECĂU.

Despre Assoc. Prof. Habil. Dr. Adinel GAVRUS:

Născut la Cisnădie (Sibiu), România, la 3 august 1967. A obtinut Diploma de Bacalureat în iulie 1986 la Liceul de Matematică și Fizică “Vasile Alecsandri“ din Galați (LVA – CNVA) și, în iulie 1992, Diploma de Inginer în Mecanică, Specializarea “Informatică Tehnologică“ (Diploma de Merit) la Facultatea de Mecanică din Galați, Univ. Galați (România). În 1993 a primit Diploma de Master Cercetare DEA (Magna Cum Laude) în domeniul metalurgiei și materialelor speciale de la Mines Paris’Tech (ENSMP – Paris) și CEMEF – Sophia–Antipolis (Franța). Doctoratul său în Știința Materialelor (Summa Cum Laude) a fost obținut la Mines Paris’Tech., Paris – CEME (Franța) în noiembrie 1996.

Abilitarea în Mecanică a fost obținută la Univ. Rennes 1 (Franța) în martie 2008.

Din decembrie 1996 până în august 1997 a fost Cercetător Asociat la Mines Paris’Tech (ENSMP – Paris) și Centrul de Formare a Materialelor - CEMEF (Sophia Antiplois) din Franța. Din septembrie 1997, Conf. Univ. Titular la Institutul Național de Științe Aplicate din Rennes (INSA Rennes/Groupe INSA) din Franța – Departamentul de Inginerie Mecanică și Automatică (GMA) – Laboratorul de Inginerie Civilă și Inginerie Mecanică (LGCGM – EA 3913).

Din ianuarie 2009 a obținut Calificarea de Profesor Univ. la Consiliul Naţional Universitar (CNU), Franța.

Domeniile actuale de cercetare se referă la mecanica mediilor continue, teoria plasticității materialelor și a deformărilor mari și la solicitări severe, modelarea numerică și simularea proceselor de formare a materialelor, formularea și identificarea comportamentului modelelor constitutive reologice sau tribologice, analiza inversă, probleme inverse, algoritmi de optimizare numerică, tehnici integrate de proiectare/optimizare globală, dinamică rapidă, încercări de impact și severe cu aplicații la deformarea rapidă a metalelor industriale și la fabricarea prin solicitări severe.

În ceea ce privește activitatea de publicație științifică, Assoc. Prof. Habil. Dr. Adinel GAVRUS are un h-Index global = 13 (700 Citations), ISI WOS h-Index = 7, SCOPUS h-Index = 7 cu: 1 carte, 4 capitole cărți internaționale, 1 capitol carte națională, 45 Articole ISI în reviste internaționale (peer-review), 19 articole BDI în reviste naționale (peer-review), 64 articole ISI la conferințe internaționale (peer-review; 3 Lector invitat), 37 articole  la conferințe naționale (peer-review).

Assoc. Prof. Habil. Dr. Adinel GAVRUS este membru actual al asociațiilor științifice internaționale ESAFORM, EUROMECH, DYMAT, AFM și UASTRO, participă ca membru al comitetului editorial sau științific pentru 6 reviste internaționale, 25 conferințe internationale,  Co-Președinte și organizator a 6 conferințe naționale și internationale și ca peer-reviewer pentru 90 jurnale și conferințe internaționale (ELSEVIER, SPRINGER, WILEY, MDPI etc.).

Are o strânsă legătură cu Universitatea “Dunărea de Jos“ din Galați, Departamentul de Ingineria Fabricației, Centrul de Cercetare ITCM unde, de-a lungul timpului, a susținut o serie de conferințe, workshop-uri și stagii de vizite și colaborări.

În anul 2022 a organizat în Franța, la Institutul Național de Științe Aplicate din Rennes (INSA Rennes), Conferința Internațională NEWTECH - International Conference on Advanced Manufacturing Engineering and Technologies.

În anul 2023 a primit din partea universității noastre, Diploma de Onoare, pentru implicarea și buna reprezentare la nivel național și internațional a Universității “Dunărea de Jos“ din Galați.

 Photo_Adinel_GAVRUS_nv.JPG  Afis Dialoguri Gavrus

 

 

 

Dialoguri științifice și culturale - Tehnologii pentru explorarea zonelor permanent umbrite ale lunii - dr. ing. Călin TARĂU

 

Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați organizează luni, 28 octombrie 2024, ora 12:00, la Facultatea de Inginerie din Galați, corp D, sala D12, în cadrul seriei de conferințe „Dialoguri științifice și culturale”, evenimentul „Tehnologii pentru explorarea zonelor permanent umbrite ale lunii”, susținut de dr. ing. Călin TARĂU. Moderatori: Prof. dr. ing. Gabriel ANDREI; Prof. dr. ing. Cătălin FETECĂU.

Dr. Călin TARĂU este inginer principal la Advanced Cooling Technologies, în Lancaster, PA, USA. Educația sa include diplome de licență și master în Inginerie Mecanică (Arhitectură Navală) de la Universitatea din Galați, România și un doctorat în Inginerie Aerospațială de la Universitatea New York (NYU), Statele Unite. Are peste 30 de ani de experiență într-o gamă largă de aplicații care implică transferul de căldură, conversia energiei, controlul poluării aerului, aero-acustică și diagnosticarea debitului. El este specializat în tehnologii de management termic pasiv și activ pentru temperaturi scăzute până la înalte, pentru aplicații terestre, spațiale și planetare, inclusiv medii extreme.

 Calin_Tarau.jpg  Afis Lunar Night Survival

 

 

 

  • Old site